Algmene voorwaarden

Hamber Zorg

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Hamber: de zorgaanbieder, gevestigd aan de Soesterweg 106, Amersfoort.

  • Cliënt: de persoon die gebruikmaakt van de diensten van Hamber.

  • Diensten: alle vormen van begeleiding, dagbesteding, ambulante jeugdhulp en/of begeleid wonen die door Hamber worden aangeboden.

 
Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten tussen Hamber en de cliënt, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 3 – Aanmelding en intake
  1. De aanmelding voor zorg vindt plaats via het aanmeldformulier of in overleg met een verwijzer.

  2. Na aanmelding volgt een intakegesprek waarin de behoeften van de cliënt worden besproken.

  3. Toelating is afhankelijk van beschikbaarheid en geschiktheid van de zorgvraag.

 

Artikel 4 – Zorgovereenkomst
  1. Voorafgaand aan de start van de begeleiding wordt een zorgovereenkomst opgesteld.

  2. In de overeenkomst worden afspraken opgenomen over doelen, duur, begeleiding en financiering.

  3. Wijzigingen in de zorgvraag kunnen leiden tot aanpassing van de overeenkomst.

 

Artikel 5 – Begeleiding en dagbesteding
  1. De invulling van de begeleiding wordt afgestemd op de persoonlijke situatie en doelen van de cliënt.

  2. Deelname aan dagbesteding en andere activiteiten gebeurt in overleg en op basis van vrijwilligheid.

  3. Afwezigheid dient tijdig gemeld te worden.

 

Artikel 6 – Privacy en gegevensverwerking
  1. Hamber gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens, in overeenstemming met de AVG.

  2. Persoonsgegevens worden alleen gedeeld met derden als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de zorg of op basis van wettelijke verplichtingen.

 

Artikel 7 – Aansprakelijkheid
  1. Hamber is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de cliënt.

  2. Hamber is alleen aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of grove nalatigheid.

  3. Deelname aan activiteiten is op eigen risico, tenzij anders afgesproken.

 

Artikel 8 – Klachtenregeling
  1. Cliënten kunnen klachten melden bij hun begeleider of via info@hamber.nl.

  2. Hamber handelt klachten zorgvuldig af volgens de geldende klachtenprocedure.

  3. Indien gewenst kan de cliënt terecht bij een externe klachtencommissie.

 

Artikel 9 – Beëindiging van de overeenkomst
  1. De overeenkomst eindigt op de afgesproken einddatum of in overleg tussen cliënt en Hamber.

  2. Bij ernstige overtredingen van afspraken kan Hamber de overeenkomst eenzijdig beëindigen.

  3. Beëindiging wordt altijd schriftelijk bevestigd.

 
Artikel 10 – Overige bepalingen
  1. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen worden bij voorkeur in goed overleg opgelost.

  3. In gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, beslist Hamber.